„Noi suntem cărţile şi poemele lui Dumnezeu”

marius iordachioaia la talpalariPoetul Marius Iordăchioaia

(Sursa imaginii: DOXOLOGIA)

Invitat la „Serile Doxologia”, poetul Marius Iordăchioaia şi-a început cuvântul spunând despre el că este „un măgar care, ori de câte ori îl încalecă Hristos, se preschimbă în om“, după care a vorbit despre viziunea lui asupra poeziei creştine: „La un moment dat, am citit despre o poetesă austriacă, care a afirmat că poezia i-a ieşit, dar viaţa nu i-a ieşit. Atunci mi-am spus că trebuie să caut o poezie prin care să iasă viaţă, şi aşa am găsit Ortodoxia. Datoria noastră este să ne iasă viaţa, fiindcă noi suntem cărţile şi poemele lui Dumnezeu, iar poezia pe care am scris-o a apărut din raţiuni practice, pentru a găsi un limbaj cât mai intim, care să facă din adevărurile Evangheliei o chestiune de maximă proximitate. Ceea ce spui despre Hristos, celălalt resimte ca fiind ceva deja existent în adâncul lui, acel om ascuns al inimii sau om veşnic din fiecare persoană, care nu poate să trăiască şi să respire decât în Biserică.

În trecut, purtat de mulţime şi de inerţia societăţii, am făcut foarte multe greşeli şi m-am rănit foarte adânc. Atunci am încercat să stau în calea tinerilor şi să le zic să nu meargă pe calea mea, fiindcă vor ajunge ca mine. De aceea, am încercat să scriu poezie ca să fac o mărturisire, o spovadă publică, fiindcă în poeziile pe care le-am scris nu se află altceva decât păcatele mele şi mila lui Dumnezeu, cum s-au întâlnit, şi ce scântei şi ce lumină s-au ivit din această întâlnire. Nu sunt decât un om foarte obişnuit, pe care l-a găsit Cineva foarte neobişnuit, iar din această întâlnire s-a născut dorinţa de a arăta că doar Cel ce este dă realitate vieţii noastre, fiindcă omul, vorba părintelui Sofronie Saharov, este prizonierul închipuirii sale despre viaţă, acel vis care te duce spre infern“.

Sursa: DOXOLOGIA

serile_doxologia_poeti

2 păreri la “„Noi suntem cărţile şi poemele lui Dumnezeu”

  1. Pingback: albastru de … “trecutul nu trece ..” | albastru de...

  2. Pingback: Stoica Spiridon -violonist – Filarmonica Ploiesti | albastru de...

Lasă un răspuns

