Ieromonah Filoteu: Glasul sincerității și al rugăciunii către Dumnezeu

Crestinul în fata lumii de astaziÎi mulțumim, plini de recunoștință, Domnului și Dumnezeului nostru. Îl slăvim după săracele noastre puteri. Ne închinăm Lui, Îl preaslăvim.

Dar ne și rugăm Lui pentru noi înșine, de vreme ce suntem neputincioși și nedeplini, dar și în numele tuturor fraților care sunt îngreunați în a crede neclintit în El și în a-L primi în viața lor.

Doamne Iisuse Hristoase, ascultă glasul sincer al inimii mele, care strigă către Tine:

Cred că exiști, dar, din pricina neputinței mele, nu o simt cu putere.

Șitu că mă vezi, mă auzi, ca Ziditor al meu mă cunoști mai bine decât mă cunosc eu însumi, dar nu Te cunosc precum ar trebui.

Aud de la alții despre Tine, citesc, învăț despre Tine, dar nu am o legătură strânsă personală cu Tine.

Văd oameni buni, care-Ți sunt prieteni, care Te cinstesc, Te iubesc, și care au o viață împlinită alături de Tine însă eu încă mă îndoiesc, deoarece nu am o legătură adâncă cu Tine.

Intuiesc prezența Ta în întreaga mea viață, în natură și în întreaga creație, dar încă nu cred în Tine cu neclintire.

Accept că, fără Tine, fără harul Tău, fără Învierea Ta, fără dragostea Ta, viața, viața mea – nu par a avea sens; însă eu continui să trăiesc departe de Tine, fără a-mi modela deplin viața după viața Ta, după dumnezeieștie Tale porunci și, astfel, încă mă îndoiesc.

Ajută-mă Tu să cred mai adânc în Tine.

Călăuzește-mă Tu, ca să Te găsesc, să se bucure sufletul meu.

Învață-mă Tu să Te iubesc, ca să dobândesc rost și adevărată bucurie în viața mea ce nesăbuită.

Încredințează-mi Tu inima despre adevărul Evangheliei Tale, al Învierii Tale.

Luminează-mă Tu cu lumina cunoștinței Tale celei adevărate.

Vino Tu precum știi mai bine, cercetează-mă până când voi dobândi unica și neînviforata Ta pace.

Trage-mă Tu către dragostea Ta, ca să biruiască egoismul, iubirea de sine dinăuntru, și ca să se îndepărteze, încet, toate patimile și neputințele mele.

Cunosc, Doamne, că toate acestea nu se vor face într-o clipă și, nici fără osteneală.

Însă, dacă Tu mă vei îndulci cu dulceața harului Tău, toate vor fi ușoare, îndrăgite și cu putință de realizat.

Dacă Tu vei veni și vei binecuvânta viața mea, atunci, cu adevărat, mă voi bucura și în această lume și voi avea nădejde și către cea viitoare.

Dacă Tu vei trăi alături de mine și eu, alături de Tine, atunci mă voi bucura de lucruri mari și frumoase în viața mea, în legăturile cu aproapele meu, cu familia mea, în profesia mea, în prezent și în viitor, lucruri care fără Tine nu au nici un rost și nu prezintă vreun interes.

Dacă Tu mă vei cerceta, atunci și eu mă voi putea întoarce către Tine și să trăiesc o viață curată și sfântă, precum atâția Sfinți ai Tăi care, în trecut, au dus o viață potrivnică și de păcat, precum Petru sau Pavel, Fotini Samarineanca sau Maria Egipteanca, precum fiul cel pierdut sau tâlharul, sau Zaheu.

Dacă mă vei cerceta Tu și vei rămâne în casa sufletului meu, atunci mă voi lupta să nu mâhnesc cu nimic pe fratele meu, să iert îndată tuturor celor ce-mi greșesc.

Voi lua aminte cu stăruință să nu judec cele din jurul meu, ci să împlinesc sfânta Predanie și poruncile Părinților; să fiu, adică, sever cu mine însumi și îngăduitor cu ceilalți.

Să trăiesc o astfel de viață, care să Te bucure și care să mă apropie neîncetat de Tine și de aproapele meu.

Dacă Tu mă vei cerceta, voi simți măreția credinței Tale, a sfintei Biserici Ortodoxe.

Mă voi putea nevoi în sfintele Tale virtuți: să mă înfrânez, să postesc, să mă rog.

Voi dori să alerg la sfântă Biserica Ta, să am parte de sfintele Tale Taine, să mă pocăiesc și să-mi mărturisesc păcatele preoților Tăi până când, vrednic, după sfatul lor și pregătit, să mă împărtășesc cu nemuritorul Tău Trup și cinstitul Tău Sânge.

Însă toate acestea deocamdată îmi lipsesc.

Iartă-mă, că Te mâhnesc acum cu întreaga mea viață, cu faptele mele, cu vorbele mele, cu gândurile mele.

Ajută-mă să mă ridic.

Ajută-mă să mă vindec.

Ajută-mă să mă curățesc.

Ajută-mă să Te găsesc.

Doamne Iisuse, luminează-mă.

Doamne Iisuse, binecuvintează-mă.

Doamne Iisuse Hristoase, miluiește-mă pe mine păcătosul.

Ieromonah Filoteu, (Mănăstirea Sfântul Grigorie, Muntele Athos), Creştinul în faţa lumii de astăzi, Editura Σοφία, Bucureşti, 2003, pp. 69-73.

Lasă un răspuns

