Îndoielile de prisos

Doamne-scapa-maBinecuvintează, suflete al meu, pe Domnul și nu uita toate răsplătirile Lui; pe Cel Ce curățește toate fărădelegile tale, pe Cel ce vindecă toate bolile tale.

(Psalm 102: 2-3).

(Sursa imaginii: Biserica Sfântul Mucenic Uar)

Dacă ne-am aduce aminte întotdeauna de toate binefacerile nenumărate pe care noi, nevrednicii, le-am primit de la Dumnezeu, n-ar mai rămâne loc în noi pentru nemulțumire și cârtire. Dar suntem prea înclinați să ne amintim din trecut numai greutățile și, deseori, înșirând toate amărăciunile și restriștile din viața noastră, uităm să le punem față în față cu numeroasele rânduri când am trăit lucrarea vădită și simțită a milostivirii și a ajutorării dumnezeiești.

Câtă nerecunoștință față de Tatăl nostru ceresc și cât de puțină credință se arată atunci în noi! Ce-am zice dacă, în ciuda numeroaselor servicii pe care le-am făcut unui prieten, acesta ne-ar privi totuși cu neîncredere și s-ar îndoi de prietenia noastră? Bineînțeles că o asemenea purtare ne-ar revolta. Cu atât mai mult păcătuim noi împotriva Domnului atunci când, după ce ne-am bucurat în atâtea rânduri de mărinimosul Lui ajutor și de îndelungă răbdarea Sa, tot ne mai îndoim că rugăciunea noastră va fi ascultată și privim viitorul cu temere.

Nu asta așteaptă Dumnezeu de la noi. Duhul îndoielii nu poate fi plăcut înaintea Lui. Mult mai bine ar fi dacă, recunoscându-ne mereu nevrednicia, am păstra în inimă amintirea recunoscătoare a nenumăratelor dovezi de milostivire de care ne-am bucurat din partea Mântuitorului și am fi gata să-i dăm fără cârtire orice ne-ar cere.

Să fie iubirea noastră față de Domnul atât de slabă, încât, când vine clipa să ne supunem sfintei Lui voi, vom șovăi să repetăm cu deplină supunere cuvintele lui Iov: Domnul a dat, Domnul a luat, fie numele Lui binecuvântat?

Fiecare zi, un dar al lui Dumnezeu, Traducere din limba rusă de Adrian Tănăsescu-Vlas, Editura Σοφία, București, 2012, pp. 266-267.

Lasă un răspuns

